Stres w ciąży – jak sobie z nim radzić?

Przyszła mama powinna dbać o siebie pod wieloma względami – oprócz prawidłowej diety i odpowiedniej suplementacji witamin i składników mineralnych, istotne jest również dbanie o dobre samopoczucie każdego dnia. Dziecko reaguje na wszelkie zmiany nastroju kobiety, dlatego należy pamiętać, że nawet gdy przeżywasz silne stresy związane z problemami w życiu prywatnym czy zawodowym, powinnaś znaleźć czas na ukojenie skołatanych nerwów, by nie zaszkodzić swojemu maluszkowi.

W życiu każdej z nas zdarzają się momenty, w których ciężko zachować zimną krew, dlatego postaraj się znaleźć odpowiednie dla siebie rozwiązanie, które pozwoli Ci chociaż na chwilę oderwać się od nerwowych sytuacji. Jednym z najlepszych rozwiązań jest rozmowa z partnerem – w końcu jest to najbliższa Ci osoba, z którą dzielisz życie i wszystkie najważniejsze momenty, dlatego warto, by na bieżąco był informowany o Twoich odczuciach i obawach. Powinniście wspólnie dbać o dobro rozwijającego się w Twoim organizmie maleństwa, dlatego nie ukrywaj przed nim swoich uczuć i nie bój się wyrażać swoich lęków.

Relaks w ciąży?

Pomocna może okazać się również rozmowa z przyjaciółką lub inną bliską osobą – możliwość wygadania się i wyrzucenia z siebie wszystkich negatywnych emocji oczyszcza atmosferę i pozwoli Ci oderwać się od trudnej sytuacji. Jeśli to jest dla Ciebie niewystarczające, przy wyjątkowo silnych stresach pamiętaj, że możesz skorzystać z pomocy specjalisty – psycholog czy terapeuta pozwoli Ci poznać i zrozumieć przyczynę Twoich lęków, a także podpowie, jakie techniki możesz zastosować w codziennych sytuacjach, by obniżyć poziom stresu, na jaki jesteś narażona i zrelaksować się. Przed obcą osobą często jest nam łatwiej się otworzyć, dlatego warto rozważyć taką możliwość, jeśli stres jest wyjątkowo silny, a Ty sama nie jesteś w stanie sobie z nim poradzić.

Niewielkich stresów możesz się pozbyć za pomocą drobnych przyjemności i czynności, które wyjątkowo lubisz – kilka kostek czekolady, delikatne ćwiczenia czy drzemka na pewno będą pomocne. Jeśli lubisz spędzać czas poza domem, możesz wybrać się do kosmetyczki lub do kina, a jeśli wolisz pozostać w domu, to rozważ czytanie książki czy słuchanie ulubionej muzyki. Na skołatane nerwy pomoże także masaż pleców i karku – jeśli chcesz, możesz iść do profesjonalnego masażysty lub poprosić o masaż swojego mężczyznę, który na pewno doskonale wywiąże się ze swojego zadania. Możesz również wybrać się na długi spacer (w samotności lub z bliską osobą albo z psem), a także wziąć kąpiel lub prysznic – dla wielu osób jest to bardzo pomocne rozwiązanie, szczególnie jeśli użyjesz swoich ulubionych olejków lub żelu pod prysznic, które na pewno Cię zrelaksują. Musisz jednak pamiętać, żeby woda nie była gorąca, bo możesz sobie w ten sposób zaszkodzić!

Czego unikać w ciąży?

Jako przyszła mama musisz też pamiętać, że używki nie pomogą Ci rozstać się ze stresem – papierosy czy alkohol nie rozwiążą problemu, a co więcej, mogą one wyrządzić krzywdę maleństwu. Nie wszystkie zioła są wskazane dla ciężarnych, więc jeśli zdecydujesz się na zaparzenie suszu, najpierw koniecznie skonsultuj się ze specjalistą, który doradzi Ci odpowiednią mieszankę, bezpieczną dla Waszej dwójki.

To było fajne! Dziękujemy!
Wyślij artykuł
Dziękujemy! Wiadomość została wysłana
Przydatne porady bezpośrednio na e-mail

Na Twój adres e-mail wysłaliśmy link potwierdzający zamówienie przydatnych porad od BebiKlubu. Kliknij w ten link, aby potwierdzić ich zamówienie.

Logowanie
Lista partnerów NUTRICIA sp. z o.o.