Dieta dwulatka

Dodaj do ulubionych Poleć

Zasady żywienia dziecka po 2. roku życia nie różnią się bardzo od tych obowiązujących po 1. roku. Posiłki, które maluch zjada, mają coraz częściej stałą konsystencję, która pozwala na naukę gryzienia i przeżuwania. Dzienne spożycie kalorii w tym wieku wzrasta do ok. 1300kcal.

Choć dziecko chętnie zjada dania z talerzy dorosłych, nadal ma indywidualne potrzeby żywieniowe. W okresie między 1. a 3. rokiem życia kształtują się nawyki, które pozostają na przyszłość. Idealny jadłospis dwulatka zawiera różnorodne produkty, które dostarczają składników odżywczych niezbędnych do wzrostu. W tym okresie duże znaczenie dla prawidłowego rozwoju mają między innymi wapń, witamina D i żelazo, a ponadto białko, węglowodany z pełnoziarnistego pieczywa, kasz czy makaronu oraz błonnik.

Po ukończeniu 2. roku życia mleko i produkty mleczne nadal są ważnym elementem jadłospisu. Każdego dnia należy uwzględniać w diecie warzywa i owoce, przynajmniej raz w tygodniu dwulatek powinien zjadać rybę. Dziecku w tym wieku najlepiej podawać chude mięso i wędliny, mięso drobiowe należy podawać bez skórki.

Daj dobry przykład – sama jedz zdrowo, wtedy maluch będzie chciał spróbować dań, którymi się delektujesz. Zadbaj o to, by posiłki miały różną fakturę – wpłynie to korzystnie na naukę gryzienia i przeżuwania. Między posiłkami możesz podawać dziecku przekąski – najlepiej, aby były to świeże warzywa, dobrym rozwiązaniem są też suszone lub świeże owoce.

Poznaj nasze produkty stworzone specjalnie z myślą o zdrowym rozwoju Twojego brzuszka
Zobacz nasze produkty
Dodaj nową poradę

Dodaj swoją poradę

Porady mam

  • Mama z Bebiklubu Sebastian, 34. miesiąc
    Zmiany w żywieniu po 2. roku życia

    Zywienie dwulatka powinno być nadal urozmaicone i bogate w różnorodne składniki odżywcze. Różnica między żywieniem dwulatka, a młodszego dziecka polega przede wszystkim na konsystencji posiłków i ich ilości. Dziecko dwuletnie bardzo dobrze radzi sobie z produktami w postaci stałej. Możesz więc podawać mu jedzenie o rozmaitej fakturze. Aby zminimalizować ryzyko zachłyśnięcia, produkty takie jak orzechy czy winogrona rozdrabniaj na mniejsze kawałki.

Porady, które mogą Cię zainteresować

Jak pobudzić apetyt dziecka?

Jak pobudzić apetyt dziecka?

Żywienie

Wapń i witamina D w diecie dziecka

Wapń i witamina D w diecie dziecka

Żywienie

Samodzielne jedzenie

Samodzielne jedzenie

Żywienie